2 Kasım 2013 Cumartesi

Eski Cuma Türküleri

Denizin Dibi Derin
 
Denizin Dibi Derin
Yüzüme Vurdu Serin
Kızlara Tuzak Kurdum
Takılmış Yeni Gelin
 
Yalla Riray Rom
Yolla Riray Riray Rom
Yolla Riray Rom
 
Derede Gürgen Dalı
Yüklen De Gel Yukarı
Kör Olası Dul Karı
Sen Mi Sandın Bekarı
 
Yalla Riray Rom
Yolla Riray Riray Rom
Yolla Riray Rom
 
Şu Derenin Ayazı
Yumurtanın Beyazı
Güngördü Deresinde
Geçirelim Bu Yazı
 
Yalla Riray Rom
Yolla Riray Riray Rom
Yolla Riray Rom
 
Deniz Dalgasız Olmaz
Yarim Sevdasız Olmaz
Gizli Sevda Çekenin
Yüreğinde Yağ Olmaz
 
Yalla Riray Rom
Yolla Riray Riray Rom
Yolla Riray Rom
 
Abdülzalim Abdülhamidoğlu 
 
 
Mezarımı kızlar kazsın
 
Mezarımı kızlar kazsın dar olsun
Etrafında lale sümbül bağ olsun
 
Alın benim çekmecemden fesimi
Ben ölürken duymasınlar sesimi
 
Alın benim çekmecemden kürkümü
Ben ölürsem söylesinler türkümü
 
Eskicuma-Rembiye Mutlu-Rüstem Avcı
 
 
’Memleketin Çayır Dikeni"
 
Memleketin çayır dikeni bana gül oldu
Annemin sitem sözleri bana bal oldu

Açıl açıl dayler
Yol verin beyler
Ben sılama varayım
(Ben vatana varayım)
Sılamda üç kız gelin olmuş
Ona nasıl dayanayım

Bizim köyün menekşesi top topak biter
Yüreğime ateş düştü hem yanar hem tüter
(Bu ayrılık bana da be ninem ölümden beter)

Açıl açıl dayler
Yol verin beyler
Ben sılama varayım
(Ben vatana varayım)
Sılamda üç kız gelin olmuş
Ona nasıl dayanayım

Bizim köyün harmanları erken savrulur
Yel estikçe evraklarım bir yana devrulur

Açıl açıl dayler
Yol verin beyler
Ben sılama varayım
(Ben vatana varayım)
Sılamda üç kız gelin olmuş
Ona nasıl dayanayım

Halime Yazar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder